събота, 10 октомври 2015 г.

Пухкав Ябълков Кекс



Мъжът ми не е голям сладкар, не му допадат шоколадови торти, бонбони или завъртяни сладкиши. Обича семпли и вкусни кексове, най-много ябълкови торти, пайове и плъмкейкчета.
Онзи ден докато бях блокирана в задръсеният трафик, си размишлявах как напоследък  не ми остава много време за разни торти и сладкиши, как е сезонът на ябълките и как мъжът ми ще се зарадва на една ябълкова тортичка, ама пусто му всичките рецепти които притежавам, са доста сръткави....та обели 1кг ябълки та да ти се получат 800гр продукт та после ги нарежи на дребно, на ситно, на филийки, на кубчета...поръсисъс захар,полей с лимонов сок, отцеди...та маслено тесто, та бисквитено тесто.....та такова тесто.... бла бла бла бла бла....О.о
Ей такива ми ти работи.
Та се сетих за една рецепта, много бърза и ефикасна, която няма нищо общо с ябълковия сладкиш, и си казах: Ето това ще да е, с малко промяна в рецептата и малко ябълки...хоп готово.
Веднага след касо се прибрах се пуснах в действие.

Продукти:
2 средно големи ябълки
3 големи яйца
200гр. захар
200гр. брашно
100мл пр. мяко
60мл. олио
канела или ванилия
1/2п.к бакпулвер
щипка сол

Уреди и прибори:
Миксер
Дълбока купа
шпатула
нож
дъска за рязане
кръгла тавичка
готварска хартия

   Да запретнем ръкави!
Подготовка:
Нарежете ябълките на чевъртинки,обелете ги  и ги почистете, след което четвъртинките ги нарежете на тънки филийки.

Начин на приготвяне:
В дълбока купа сложете яйцата със захарта и разбийте докато не получите светла пухкава смес, след което добавете пресятото брашно със бакпулвера, щипката сол и канелата, разбъркайте добре докато смета не поеме брашното внимавайте за да не останат бучки, добавете олиото и разбъркайте до бре и накрая изсипете ябълките.
Изсипете сместа в кръгла тавичка предварително намаслена или покрита с влажна готварска хартия. Печете в предварително загрята фурна на 220"т за 40 мин.
От време на време поглеждайте за да не изгори от горе аз по някое време я покрих с алуминиево фольо за да я  предпазя и да не ми потъмнее повече от необходимото.
 Когато изстине по желание можете да поръсете с пудра захар.



Ето това е крайният резултат, както можете сами да се убедите....тортата беше доста вкусна....хи хи хи хи и някой от нетърпение криви парчета режеше.

Ще се радвам ако споделите с мен вашите бързи и лесни рецепти, а ще ми бъде и още по приятно ако споделите дали сте изпробвали моята рецепта. Сложете лайкче или коментирайте.

Добър апетит и да ви е сладко!
Това е от мен  и До скоро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар