четвъртък, 25 юни 2015 г.

Натежали крака, подути глезени, разширени вени

В летните жеги е много често срещан проблемът на натежалите крака и подутите глезени.   Всеки втори човек страда.
Краката са натежали, парещи и подути, глезените ви туптят, могат да ви болят и вените.    Това си е истинско страдание.
Познавам доста хора които страдат и не знаят или по скоро не се досещат как да се справят с този проблем. А най-страшното е че дори не се обръщат към личният си лекар.
Причината е една и съща за всички ни, затруднено кръвообращение!
Затруденото кръвообращение е причинено от различни вътрешни и външни фактори, като например:

1. Разширени варикозни вени 
2. Прекомерна топлина
3. Твърде високи или твърде ниски обувки
4. Часове прекарани в седнало положение
5. Часове прекарани на крак
6. Твърде тесни дрехи 
7. Кръстосани крака 
8. Прекомерно стоене в сауна, турска бани или гореща вана итн.....


Съществуват още много и различни причини но няма да се впускам в излишни приказки, искам да споделя моят опит и различните методи които използвам от години, за борбата с натежалите крака.
Тук ще вметна, че се сблъсках  за първи път с този проблем когато бях на 17, една съвсем незначителната възраст, която предполага че си в цвета на силите и крепкото здраве.
След специализиран медицински преглед и внимателно изследване с еходоплер, ми беше диагнозирана, венозна недостатъчност.... благодарени на която си бях докарала варикозна вена, За щастие само една.
 А и още нещо, разширените вени са наследствени, единственото което можете да направите е да поддържате един правилен стил на живот с правилно хранене, много движение, поддържане на едно нормално тегло за вашата височина и възраст, приемане на много течности ВОДА ;) 

 Подчертавам, че това са моите лични правила, които намират одобрение и подкрепа от всички лекари с които съм разговаряла и консултирала. Това е само една практична демонстрация и това не ви освобождава от отговорноста в случай на по сериозни проблеми от ваша страна да се обърнете към вашият личен лекар или да отидете на специалист.


1.  Редуване на хладки и студени душове върху краката или старият трик легенче със студена вода и морска сол.

2. В случай че ме болят краката, взимам една таблетка Аспирин
“ Салациловата киселина подпомага разреждането на кръвта и притежава болко успокояващи свойства, по този начин облекчава кръвообращението и облекчава болката

3. Когато ми се налага да прекарам повече часове в седнало положение, се опитвам на всеки час да ставам и да се раздвижвам за по няколко минути или да повдигам и раздвижвам краката, съществуват доста упражнения за крака в седнало положение.

4. Вечерно време докато гледам телевизия или чета или въобще си мързелувам на дивана, използвам ето тази практична  възглавница, много е ефикасна и инвестицията си заслужава.

5. Два пъти в годината правя няколко седмична терапия с по една таблетка на ден Детралех.
Флавоноидите които съдържа подпомагат и укрепват вените, отличен препарат за борбата с венозната недостатъчност.


6.  Употребявам, специфични гелове, за предпочитане със натурални съставки и екстракти, като див кестен, руско, боровинка итн.
А за още по-добър резултат този тип гелове ги държа в хладилника, така са още по-освежаващи и приятни при нанасяне.
В случая, използвам тази марка гел, набавих си го при последното ми идване в България, но съществуват и много други видове....оставям избора на вас.


7. В летните жеги избягвам да нося твърде тесни дрехи и твърде високи или ниски обувки. Както казват медиците идеалният ток е между 4-5 см.
В случай че са ви предписали да носите, специални градуални чорапи.....значи трябва да си ги носите....а за тези, на които не са им предписани избягвайте да се стягате в летните жеги

8. Пия по 2,5 литра вода на ден. 
Изобщо да се пие вода е полезно за целият организъм и подпомага да се пречистите от токсините и да държите на разстояние целулитът :)


9. Опитвам се да спортувам по 1 час на ден или да правя дълги разходки всеки ден. Ако си имате четириного кучешко детенце, е идеално да се разхождате заедно :)

Ефектите са, по-добро кръвообращение, стегнати крака, по-усмихнато лице
“спортът и движението, отприщват ендорфини (хормонът на щастието) в нашият организъм   който подобряват нашето настроение “
Ако сте на морето, отделете няколко минутки за разходки в хладката солена вода...отличен начин да тонифицирате краката и вените. Плувайте!

10. Избягвам горещите вани, сауна, турската баня....или ако е наложително, стоя много по- малко време.

Това е от мен, няколко прости правила,за поддържане на едно по-добро състояние на краката. Знам че бях многословна но се надявам изчерпателна. Ще се радвам, да съм ви била полезна.
И не се страхувайте да отидете на лекар за да намерите вашите отговори по въпроса.


Ако намирате за полезен този пост, моля сложете едно лайкче.
Това е от мен и до скоро :)